blä!

sitter här och filosoferar, är väl det man gör när man skriver ett filosofiarbete? men ska jag vara ärligt fattar jag inte ett skit, filosofi är verkligen nånting jag inte kommer få ut ett skit av, otroligt meningslöst. skolan går åt h-vete just nu, tror alla har tappat motivationen? hallå vart är den? tror inte jag vet en enda som tycker skolan går bra just nu, vad har hänt med våran motiverade och duktiga klass? vill verkligen ha bra betyg så jag kan bli precis vad jag vill, men det går inte, är omöjligt utan motivation.
tänk att vi har snart gått 12 år i skola. vi studenter behöver helt klart jullov!

idag när vi satt i lärarrummet började våran lärare att prata med oss om vad vi vill bli, blir verkligen stressad och får nästan ångest över att jag inte har en aning om vad jag vill bli. det jag vet är att jag vill ha ett arbete med hög lön som är socialt och såklart skitkul där man hjälper människor som behöver hjälp av olika slag (men vill inte bli psykolog). någon som har nått förslag på vad jag kan plugga till??

blir knäpp av alla dessa funderingar, och har verkligen suttit och funderat på fel saker nu, skulle inte fundera på vad jag ville bli utan skulle egentligen fundera på hur jag ska lösa min filosofi uppgift.. kanske är bäst att jag gör den så jag nångång kan göra nåt vettigt med mitt liv!

att bero på ingenting så har jag kommit jag på att jag och tommy varit tillsammans i två år i lördags, ingen av oss har kommit ihåg det, bra jobbat :)

blev ett riktigt seriöst inlägg, var inte riktigt meningen :) men blev i alla fall mitt andra inlägg för dagen (stolt!)

nu ska jag åter in i filosofins värld

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0