bruises(?)

ja det har jag iallafall, nu har man börjat upptäcka alla blåmärken man har på kroppen efter helgen, ännu ett bevis på att helgen tog hårt på oss, men det är så det ska vara :) blir det nå mer festivaler i sommar? pdol är inte så lockande nåmer som det var förr, och har inte varit så mycket prat om det, och luleåkalaset? det hade nog varit väldigt skoj tror jag.. men man får se vart vinden för oss, man vet aldrig med det här gänget ;)

sitter helt ensam här hemma, + vovven då. men det är riktigt skönt :) har dock upptäck att det finns vissa nackdelar med att vara ensam hemma också.. t.ex.
man måste handla själv
man måste laga maten själv (fast har fått ganska mkt hjälp från tommy, men ändå..)
man måste tvätta själv
man måste städa
man måste diska varje dag
man måste gå ut med chippen varje gång han vill ut


fast finns ju massa bra saker också som att..
ingen gnäller om vad man måste göra
man får bestämma helt själv vad man ska äta
ingen väcker en när man vill sova
inga syskon som bråkar
ingen lillasyster som spelar dålig musik dagen igenom
man behöver inte stå i kön till toan (duschen)
lungt och tyst i lägenheten
och man får helt enkelt bestämma allt själv när och hur man vill göra allt

så därför är slutsatsen att det är skitbra att vara ensam, ialla fall för mig som i princip aldrig är ensam hemma, skönt! :)

idag har iallafall dagen bestått av jobb som vanligt. efter jobbet blev det att ta en liten powernap på soffan, sedan kom tommy så for vi till honom med chippen och var där ett tag, sen har vi grillat och vi lyckdes riktigt bra, eller kanske var mest tommy men det var iaf jag som handlade maten, så lite bidrog ju jag med ;P nu sitter jag här och lyssnar på p3 och tror jag ska ta och städa litegrann, iallafall i mitt rum, ser riktigt förjävligt ut faktiskt! hade behövt fara och köpa bröd också.. och tvätta, men har inte bokat nån tid så får bli nån annan dag, hade ändå inte orkat :)
sen kanske det blir att spela volley, hoppas på det, för det är riktigt kul! synd bara att det är så mkt mygg ute, en riktig myggsommar iår :(

image10en riktig sommarplåga!


är en sjuk värld vi lever vi.. http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1110845,00.html
vi ska vara glada att vi bor i sverige!

nä nu får det bli städning, tjingeling!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0