dessa matriella ting

kan verkligen massa kläder, skor, ja saker över huvud taget göra en lyckligare? jag sitter just nu och kollar runt på internet och jag vill bara beställa, beställa, beställa masssooorrr av sommarkläder, nya sommarskor, bikinis, ja allt möjligt. man sitter och inbillar sig själv att man skulle bli så glad, nöjd och lycklig bara man fick dom där skitsnygga kläderna, men blir man verkligen det? jag tror att jag (och många andra) hade behövt uppleva något som får en att inse att alla dessa överflödiga matriella ting faktiskt inte gör en lyckigare. inte nu för att jag är värsta "shopaholicen" men ändå, tror de flesta hade behövt inse att pengar och överflöd inte är allt. men när h&m har fått in sin nya sommarkollektion har man snabbt glömt bort allt det där med att det faktiskt finns dom som knappt har några egna kläder men ändå kan vara hur lyckliga som helst.

allt för ofta är man alldeles för bekväm, skrämmande.

image183    




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0