hicka

Har haft hicka till och från hela dagen idag, tänk vad konstigt att kroppen kan göra att man får hicka, när man tänker på det riktigt noga blir man typ knäpp, i alla fall jag. Så jag googlade på det och det funkar tydligen såhär: Hicka kan bero på att något irriterar diafragman. Diafragman är en stor muskel i nedre delen av bröstkorgen, mellangärdet, och skiljer lungorna/hjärtat och magsäck/tarmar åt. Om nerven som går till diafragman blir retad kan du också få hicka. Ibland får vi hicka utan att det verkar finnas någon särskild orsak.


Så, då vet du det. Läste på en annan sida att man kan dricka ett glas vispgrädde för att bli av med hickan (?!) var det konstigaste jag har hört, och riktigt vidrigt. fy vad tjock man skulle bli. Tror jag hellre kör på det där med att dricka ett glas vatten.

Nu har jag gjort precis allt annat än att börja skriva på krönikan, ovanligt?

image194


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0