hej vinterland!

Gosh vad det har snöat mycket nu, tror det är ganska många som tycker det är bra, det tycker inte jag för jag bryr mig inte om man kommer kunna köra skoter till påsk, visst är det kul men inte speciellt nödvändigt för min del. Ser hellre att snön smälter bort fort och att vår/sommar känslorna kommer fram. Min lillasyster fick förresten mycket arga telefonsamtal imorse från en arg granne, hon var arg för att jag sov klockan åtta på morgonen och inte kunde flytta bilen så traktorn kunde skotta. Hon frågade surt om jag jobbat natt för att jag ännu sover, klockan åtta på morgonen!! Sen slängde hon på luren i örat på josefin och kommer och plingar som en tok på dörren, psyk kärring. En sån där bitter kärring ska då aldrig jag bli, usch!

Om Jokkmokk vistelsen kan jag säga att den var rolig, lite av en upplevelse :P haha.. Vi kom till markanden 10 min innan den stängde, förvånad?! Men vi köpte i alla fall det vi skulle och satte oss på opera och åt middag och drack cidrar för fulla muggar. Lapparna var glada och trevliga (om man bortser från det kvinnliga könet, haha), varenda en bjöd med oss på samedansen =) Sedan blev det bastu, öl, vin och en grogg med emelies pappa och hans tjej. Vi satt där ett bra tag och hade trevligt, vi for ut vid 12, om vi hade vetat att allt stängde 1 hade vi nog varit ut liite tidigare, men that's life. Vi for i alla fall på hotell jokkmokk, drog en dans och for sedan lika snabbt därifrån för det var det bara 50+, vi for till opera igen och där var det mycket bättre. När dom stängde for vi på två efterfester och sedan for vi tillbaks till verstan där vi sov =) Var en bra kväll och framförallt kul att träffa annat folk än de man alltid ser.

Igår blev det en typsik bakisdag, men på nåt sätt tycker jag att bakisdagarna också har sin charm, om man nu inte mår allt för dåligt :P Vi for i alla fall och åt pizza, kollade handboll, åt palt och kollade hanboll igen. Sedan for vi hem, jag tog det lugnt här hemma framför datorn, gjorde kvällsfika och kollade beck, mycket mer än så blev det inte :)

Nu ska jag ta en promenad i djupsnön tillsammans med mina vänner, sedan lämnar jag dagen oplanerad =)


Kommentarer
Postat av: Cristin

Vilken fin blogg!

Prenumerera på varandra på bloglovin?

Om du vill det kan du skriva en kommentar till mig och skriva att du lagt till mig så lägger jag till dig så fort jag ser det! =)

Videoinlägg om hur magisk mugg fungerar och konst av min syster pojkvän. Gillar du den?

Ha det bra!

2009-02-09 @ 13:33:53
URL: http://ccristin.blogg.se/
Postat av: Anonym

FREESTREET helt ny jättelätt att värva.



Du får presentkort från NELLY eller et SUPERPRESENTKORT där du själv kan välja butik.



Ta chansen helt gratis och jättelätt



http://www.freestreet.se/?r=135

2009-02-10 @ 12:06:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0