This is the way I want to go

Jag visste att någon skulle kunna muntra upp mig vad det gäller att flytta härifrån och allt annat, vem om inte Emelie såklart. Vet inte varför det har kännts mest jobbigt idag, men nu ska vi göra nånting av saken och det kommer bli bra.

Jag är singel, jag har inget jobb så why not? Jag kanske hade kunnat få ett jobb här, men är det verkligen det jag vill? Jag vill inte bli mer bunden till gällivare än vad jag redan är. Visst trivs jag, men det är ju nu jag ska passa på att göra sånt här som man alltid har velat göra, sånt här som man kommer ångra att man aldrig gjorde. Även om man inte är borta länge, så kommer det kännas värt det, alla gånger. Det är genom sånt här man får mer erfarenhet och växer som människa. Genom att se mer och prova på olika saker kommer det vara lättare att ta beslut om vad jag vill göra i framtiden. Just nu är man bara insnöad här i Gällivare känns det som, man har ju aldrig provat på nåt annat, hur ska man då veta hur det är att ens bo och jobba på ett annat ställe? Jag har under hela gymnsietiden känt att jag verkligen vill börja plugga så fort som möjligt till socionom, har varit helt säker. Men nu känner jag helt annat, jag hade aldrig kunnat börja plugga nu. Jag har ju inte ens sett nåt av världen, jag vill prova på så mycket som möjligt innan jag tar ett beslut om vad jag vill plugga till. Jag kanske hittar världens roligaste jobb i ett helt annat land, eller jag kanske hittar världens bästa kille på andra sidan jorden, vem vet. Jag vill inte bli den som sitter här i Gällivare 30-40 år, med barn och man och har knappt lämnat stället. Det kanske slutar med att jag bor här i Gällivare, är 30 år och har massor av barn, men då har jag ju i alla fall provat på något annat, och det tror jag är något som man aldrig kommer att ångra. Det finns SÅ mycket jag vill göra just nu, men jag ska börja med att flytta till Norge och vart vinden bär mig sedan vet man aldrig.

Blev ett väldigt djupt och seriöst inlägg av det här, men that's the way it is! Nu blir det kvällsfika och en film, sedan sängen. Ska upp 05.00 imorgon, lagomt kul. Gonatt vänner! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0