Soon..

Idag har vi avklarat ett pass på Le café, det var roligt.. gillar verkligen det stället :) Vi har också tagit oss en promenad i det förfärliga vädret, bara slask! så vi vart lite blöta, men vi är ena jävlar på att promenera nu alltså! Gud vad man kan anpassa sig efter att inte ha tillgång till bil, man går ju överallt. Hemma skulle jag aldrig gå till ica ens när bilen står utanför på gården. 

Förresten är norrmännen riktigt usla på bilkörning, har blivit livrädd flera gånger på bussen. Igår när jag och emelie var ute och promenerade (vi gick efter vägen för att det inte fanns någon trottoar) så kom plogbilen som inte hade en tanke på att sakta ner när vi gick där, vi så fick helt enkelt lägga benen på ryggen och springa jagandes av den där plogbilen, vi fick hoppa upp i snön tillslut. Jag litar verkligen inte på någon som kör bil eller likande här, bli inte förvånade om vi inte kommer hem helskinnade sen.

Imorgon blir det jobb igen, är kul att man längtar till jobbet och imorgon går nog tiden riktigt fort eftersom det är fredag och många fikar, kul! :) Sedan är det helt sjukt hur dyrt det är här, är mycket dyrare än jag trodde. Eftersom vi jobbar på cafét får vi halva priset där, men halva priset här är som vanligt pris hemma så det blir ändå inte billigt, men betydligt mycket mindre dyrare om man kan säga så :) och jag tackar gudarna för att jag inte röker eller nåt, här kostar ett paket cigg ca.80-90 norska kronor, vilket blir hur dyrt som helst i svenska, usch för att det ska vara så dyrt här :(

Nu blir det film och sen time for sleep. Saknar er där hemma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0