Allt blir bättre med tiden!

Jag är verkligen besviken på Adecco, rekommenderar verkligen inte till någon att börja jobba där! Jag tycker det är sjukt att dom kan lova oss jobb och sen inte ens ringa. Dessutom är lönen det sämsta man kan tänka sig, i Norge alltså. Sedan gillar jag verkligen inte systemet de har. De ringer ut en på morgonen och säger att man börjar jobba på en halvtimme och då måste man snabba sig till bussen och försöka hitta rätt.. bara det gör ju en nervös. Man vet dessutom aldrig dagen innan om man får jobba eller inte, det gör att man aldrig kan slå sig till ro, i alla fall inte jag. Inget av det här har vi fått veta innan vi kom hit. DÅLIGT!! Det här boendet som vi bor på är under all kritik, man kan inte ens gå med sockarna på golvet, vi har alltid inneskor på oss. En natt rasade elementet ner och en låda rasa ihop när emelie skulle öppna den. På morgonen när man öppnar dörren från vårat rum möts man av sån jävla äcklig lukt. Jag skulle aldrig ens sätta mig ned på toabrinkan, jag har inte ens kunnat skita ännu! (för alla er om undrar) Det är ett STORT tecken på att jag inte trivs här, kan jag inte skita så känner jag mig inte bekväm. Förstår ni varför vi har kännt att gråten varit nära?

Vi har i alla fall försökt göra situationen bättre, och i slutet av månaden får vi förhoppningsvis flytta till en lägenhet och vi har förhoppningsvis ett annat jobb inom en snar framtid. På fredag ska vi prov jobba på Le Cafe, och trivs jag med jobbet och dom med mig så blir nog allting great! Ett stort plus med allt är att vi säkerligen inte kommer gå upp i vikt här i alla fall, vi promenerar hela tiden och dessutom äter vi nyttigt, sist vi åt kött var när vi anlände hit i söndags.

Nu ska hår färgas och sedan ska vi kolla sexdrive och ta det lugnt! ps. Pappa och mamma jag använder det här nummret nu 004793840791. (ni andra har säkert redan sett det på facebook eller msn)


Emelie är glad över att se vårt nya hem.. NOT!




Det bästa är ju att det i princip är vår här nu!! :)


Kommentarer
Postat av: Emma

Usch vad jobbigt att ni får bo så dåligt. Taskigt av Adecco att behandla er så. Man ska ju ha en chans att ta sig till jobbet utan att stressa sönder sig. Hoppas att det löser sig för er båda. Kram

2009-03-12 @ 09:36:59
URL: http://spinx.webblogg.se/
Postat av: Elin

USCH VAD JAG SAKNAR ER!!!!!!!!!! ska ni inte komma hem? :(

2009-03-12 @ 18:14:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0