6 av 7 (snart) avklarade!

Börjar som bli en liten rutin att jag uppdaterar bloggen nu nattetid när jag jobbar, men har det så himla lugnt här på avdelingen, alla gamlingar sköter sig exemplariskt! :P Många är ute och svirar idag, beror säkert lite på det fina vädret vi haft idag? Jag steg upp kl.14 idag eller ja tommy tvingade upp mig, han ville ha med mig till jimmys stuga där alla satt och grillade i solen, åh vad gulligt tänkte jag att han ville ha med mig, men det tog inte så lång tid innan jag förstod att det var för att någon (jag) var ju tvungen att köra hem bilen sen ;) nåväl, hade verkligen varit kul att också få vara ledig denna helg, inte för att jag hade kunnat vara ute och svira ändå. Mest för att jag hade velat umgås med mina kompisar och speciellt hinna träffa isabelle mer än vad jag gjort. Sedan kommer hon ju inte fören i sommar igen! Sedan hade det inte suttit fel med ledigt när vädret är på topp som det varit idag, om det är lika fint imorgon så ids jag verkligen inte sova länge. Måste ta vara på solen! Dessutom har jag bara en natt kvar efter denna och då gör det inte så mycket om jag sovit lite.. Jag hann i alla fall med en pizza på laguna med johanna, emelie och ebba idag, det satt fint! :)

När jag tänker efter känns det nästan lite jobbigt att vara ledig måndag, tisdag, onsdag nästa vecka (fast man vet ju aldrig, kan ju dyka upp jobb..) Men det känns lite jobbigt för att jag vet hur det ser ut hemma: -Som en jävla svinstia! Varje gång jag kommit hem nu känner jag bara hur jag verkligen måste/vill ta tag i allt skit som måste göras. En riktig vårstädning behövs! Toan ser värst ut, kul att rensa avloppen osv. Har inte gjort det en enda gång hittils sen vi flyttade in. Fönsterna måste putsas, kläder måste rensas, balkongen städas, tvätta massa kläder, panta alla flaskor osv. osv. En riktig rensning! Även förrådet i källaren ser hemskt ut.... hoj vilket jobb! men nu har jag en liten kom ihåg lista här åt mig själv i bloggen så om jag nu mot förmodan skulle glömma bort det finns ju alltid en påminnelse här ;)

Fan vad jag lyckades pladdra ner massa skit här, haha.. Är väl alltid nån som läser det iaf ;) Nu ska jag dra mig vidare! Håller tummarna för fint väder imorgon! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0