2 veckor kvar...

Fast man kanske skulle ställa in sig på fyra? Hoppas verkligen för allt i världen att jag inte behöver vänta så länge, vi vill träffa dig nuuuuuuuu!! Tommy tycker jag är konstig som inte ens är lite nervös och som längtar efter förlossningen. Jag vet inte varför, men jag har aldrig känt mig rädd eller nervös inför att föda. Jag är inte speciellt smärttålig enligt mig själv, grinar snarare för minsta lilla. Men jag längtar jätte mycket och ser det mer som att det kommer bli en riktig jävla upplevelse att få föda sitt barn. Det kan hända en massa hemskt och allt kan gå fel, men den inställningen har inte jag. Jag har kollat på riskförlossningar på tv, läst alla forum på familjeliv om de värsta förlossningarna, hur mycket de har spruckit, vilken pina det är att bajsa efteråt osv. osv. Men det gör mig ändå inte rädd, är jag konstig? Nej gud vad jag längtar!! :) Så länge människan har funnits har vi kvinnor fött barn, det är en naturlig del i livet. Tänk så många som klarat det och gjort om det flera gånger, då borde väl även jag lyckas med det.

Har också börjat få liiiite mer ordning här hemma, finns så många saker som gnager på mig som jag känner att jag måste göra. Jag har i alla fall fått gjort det som har stört mig ända sedan i våras, jag har putsat alla fönster!! Ni förstår inte vilken lättnad det är för mig att slippa se dom där skitiga fönsterna varje dag. Har även fixat alla gardinerna, tvättat och strykt dom, lånat mammas symaskin och fållat upp dom :) Känns underbart... haha! Nu har jag bara ett gäng med andra saker jag vill få gjort innan vi har en liten här. Jag måste storstäda toan (kanske imorgon?), sedan ska jag torka alla köksskåp och ordna i dom, torka ur kylen är också ett måste! Sedan behövs en rejäl städning av hela lägenheten.. Intressant läsning va?

Hösten är ju redan här, svin kallt ute ju. Men samtidigt kan jag inte låta bli att tycka det är mysigt. Hoppas bara vi får en fin och solig höst så jag kan komma mig ut och börja motionera så fort kroppen tillåter det :) Håller på att koka ägg nu så ska ta och göra mig nån äggmacka innan jag lägger mig :) Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0