skinande rent!

Nu har jag städat hela lägenheten (tycker jag bara städar? men det finns inget bättre än nystädat!) och gjort det lite mer trivsamt i det andra somrummet, har satt in en extra säng dit och försökt stoppa in lite saker där så tommys mamma trivs när hon kommer hit i morgon och stannar över helgen, ska bli trevligt! :) Nu sitter jag bara och funderar på vad jag ska orka äta idag, hade tänkt göra kycklingwok men eftersom tommy har andra planer ids jag inte laga mat till mig själv. Hade jag bott ensam hade jag förmodligen ätit mackor varje dag till middag, hade aldrig orkat laga till mig själv. Så gissar på att min middag blir mackor idag, kanske man kan lyxa till det med fil eller kanske jordgubbskräm till? ;)

Jag känner verkligen att jag hade behövt jobba lite grann, för jag har så sjukt mycket jag vill/behöver köpa när jag får lön så jag har en känsla av att den kommer ryka direkt..inte bra! Men ser ut som att det är jobb på g, dock inte nånting som jag egentligen hade velat jobba med, men ett jobb är ju ett jobb? :) Har ju förresten ångrat mig och inte börjat plugga till sjuksköterska (vet inte om jag skrivit det), men jag kände att jag inte har orken eller lusten till att plugga just nu, jag vill hellre jobba ett tag till och försöka spara pengar, vilket inte går så bra. Men jag vet ju i alla fall vad jag vill bli och det känns skönt. Fick hem ett sånt här blad från coop med rabatt checkar osv som man får när man är medlem, där stod det hur mycket poäng man hade, jag hade typ 14500 poäng, 1 p = 1kr, alltså har jag handlat mat för det på bara några månader, har ju inte varit medlem så länge, helt sjukt ju!!!! och ändå använder jag ju inte medmerakortet varje gång, och det används ju bara när jag handlar på coop eller konsum. Det är verkligen dit alla pengar går, på mat! Ska börja storhandla och äta betydligt mycket mindre ute! :)

Nu börjar magen bli riktigt hungrig, så jag ska överge datorn och äta istället! :)

Puss o Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0