Hej hej, hemskt mycket hej.

Ytterligare en ny vecka har börjat! Resan till stockholm gick bra, och bilen var verkligen jätte fin. Så nu har tommy (vi;)) bytt upp sig några årsmodeller, dock har vi ju röd audin kvar än :) Så nu sitter jag här och kan välja mellan två bilar att köra, annars brukar jag nästan jämt vara billös när tommy jobbar. På den långa bilresan upp stannade vi upp i Gävle och tog in på hotell och sov över en natt, lätt värt istället för att köra i ett sträck. Nästa stopp dagen efter blev i sundsvall för lite shopping :) Vi stannade även över en natt i luleå innan vi tog oss hem till gällivare :)

Jag har precis ätit middag, lagade en kyckling gryta med rödcurry! Riktigt gott!

Började med att steka kycklingen, när den var genomstekt saltade jag och satte i lite mer olja och den röda currypastan. Pressade även i två ganska stora vitlöksklyftor. Sedan satte jag i strimlad paprika och rödlök (nästa gång ska jag ta bambuskott också). Hällde en burk kokosmjölk på det och satte i en hönsbuljon. Gillar när maten är lite starkare så jag kryddade lite med cayennepeppar och satte i lite sambal oelek också :) Lät det puttra på en stund tills det var klart. Gjorde nudlar till det och det vart riktigt gott, och framförallt väldigt enkelt att göra! Där har ni ett litet middagstips ;)

Ibland är man verkligen så fantasilös när det kommer till mat, är verkligen skit svårt att komma på vad man ska laga till middag. Men det är kul när man väl kommer på något och får prova på något nytt. Tror jag ska börja följa någon matblogg så man får lite inspiration, tips på någon bra? :) Följer ju redan hundra bloggar, är därför jag aldrig ids uppdatera min egen ;) Men någon matblogg följer jag inte, läser modebloggar, ibland inredningsbloggar, mammabloggar osv.

Nä, nu ska jag ta och äta lite efterrätt som köptes igår men aldrig blev uppäten. Sedan ska jag ta hand om all förbannad disk som blir när man lagar mat, hatar att diska! Sedan får jag se vad kvällen har att erbjuda :)

/S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0