Blivande föräldrar :)

Jag hinner aldrig blogga, förstår inte hur det kommer sig? :P Hur som haver så sitter jag och kollar på förlossningskliniken nu och passar på att blogga lite :) Idag har jag och tommy varit på första träffen med föräldragruppen, vi var inte så många där som jag trodde att vi skulle vara. Men jag är i alla fall glad att vi for dit och de där två timmarna gick riktigt fort! Det var faktiskt kul att få träffa andra blivande föräldrar, ser framemot de andra träffarna redan nu :)

En sak som är säker är att det är verkligen ingen myt om att minnet sviker verkligen när man är gravid! Har aldrig någonsin varit så här förvirrad, tankspridd och glömsk.. det är hemskt! Såna saker som att fara och handla utan en lista är numera omöjligt för mig, idag skulle jag in på dollar och köpa tre saker. Kollade på listan innnan jag gick in, jag tänkte att jag inte ids ta med den eftersom det bara är tre saker och dom kommer jag ju ihåg. Jag stod sedan där inne på dollar och kom bara ihåg en av de tre sakerna jag skulle köpa, stod i fleeeeera minuter  och funderade, men jag kom för allt i världen inte på de andra två sakerna, så jag fick gå ut därifrån och skämmas för mig själv! Det är ju tragiskt, har aldrig trott på det där med dåligt gravidminne, men när såna där saker numera händer mig dagligen så är jag mer än övertygad! Mjölken och diverse andra kylskåpsvaror har hamnat inne på toan osv. osv..

Kvällen ska nog fortsätta här i soffan med mitt godis och cola, det enda som saknas är lite sällskap! Imorgon blir det jobb på svedjan och efter det ska jag försöka fortsätta med städandet här hemma. Har lyckats stressa upp mig själv och vill bara få allting gjort på en gång, och tommy är precis tvärtom.


Det här är jag idag, v.25.. Det börjar ta sig ;)


Kommentarer
Postat av: Isabelle

Shiiit vilken mage du har fått! :) Vad snabbt det går.

2010-05-19 @ 21:00:48
Postat av: Emma

Oj vilken mage du fått. Det går undan! =) Gravidminnet är bara att vänja sig vid, det blir likadant om inte värre under ammningen... ;)

2010-05-23 @ 09:05:28
URL: http://spinx.webblogg.se/
Postat av: Anonym

vad söt din mage är :) vi skulle nog ha gått i samma grupp misstänker jag, vad roligt och höra vad de är för föräldrar som är med :)

2010-05-23 @ 12:10:09
URL: http://ninniii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0