Längtan!

Ännu en helg är över, och jag tycker än en gång att det är skönt och efterlängtat med en ny vecka! Mest för att tommy äntligen har ledigvecka och jag är också ledig heeeela veckan (eller ja fram till söndag). Ska bli helt UNDERBART att få göra nånting roligt och mysigt ihop. Toffel i know, men jag har längtat för det känns som hundra år sedan, eller ja det är ju hundra år sen (typ) ! ;)

Något mer som jag verkligen längtar till är till vårat lille troll tittar ut i september. Jag drömmer, längtar och tänker på det i princip 24/7, kan man göra annat? Samtidigt som tiden går så mycket fortare än jag trott så är det ännu 124 dagar kvar till beräknat datum, EVIGHET!!! Jag har trott att jag inte har några speciella cravings, har som inte känt något sug efter nåt jag inte har känt förut. Men får någon vecka sedan kom jag på att jag ALLTID är sugen på nåt slags godis. (har ju alltid varit en godisgris, så är nog därför jag inte tänkt på det) Men nu är det mycket värre än vad det var innan jag blev gravid. Jag MÅSTE äta godis varje dag, helst salt lakrits eller choklad. Och jag som nekade totalt till att jag småäter till min tandläkare, jag är nog den värsta småätaren ever! Men det sa jag ju såklart inte till henne, då får jag det bara predikat för mig hur dåligt det är för mina tänder. Som om jag inte redan vet om det, hade jag brytt mig så mycket om mina tänder hade jag antagligen inte småätit. Jag har alltid varit sån, men när denna graviditet är över ska jag faktiskt försöka skärpa mig, nu ids jag inte ens försöka! :)

Förutom att hormonerna har orsakat ett "finnland" på mitt bröst så har jag mått/mår oförskämt bra under dessa snart 23 veckor som hittills har gått. Jag mår precis lika bra gravid som ogravid, har haft väldigt tur hittills. bara därför är jag rädd för att slutet kommer bli ett helvete, men hoppas inte! :) Förutom växande bröst (ett stort plus ;), tröttheten och den växande magen är allt annat som innan :) Är dessutom 95% säker på att det är en kille som växer där inne, magkänslan säger mig så :) Fast man vet ju aldrig, könet har den minsta betydelsen för mig.

Nu blev det väldigt mycket bebis snack här, men är ju det som rör sig i mitt huvud så är väl kanske inte så konstigt :) Nu gör sig dessutom lillen påmind där inne med sina sparkar i vanlig ordning såhär på kvällen, alltid lika mysigt! 


Snygging!


Kommentarer
Postat av: Emma

Jag är 100% säker på att du har en pojke i magen. ;)

2010-05-13 @ 20:05:02
URL: http://spinx.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0