Tjockis!

När jag fick veta att jag var gravid längtade jag verkligen svin mycket till att magen skulle börja synas för alla som är gravida är ju så himla fina, det ser så mysigt ut! Jag har alltid blivit lite avis på de som får gå runt med en stor mage. Men jag hade verkligen fel om den saken, jag känner mig ful 24/7. Även fast jag inte lagt på mig dess mer så har ju magen vuxit ganska rejält och INGA kläder sitter fint. Jag ser ut som en valross i allt! Jag önskar jag hade pengar så att jag kunde köpa en helt ny garderob, men att slänga ut massa pengar på kläder jag kommer kunna ha i 14 veckor till finns inte på min prioriteringslista. Än ska jag ju bli ganska så mycket större så jag kommer nog ha deppat ihop totalt innan detta är över :P

Men som TUR är så finns det ju faktiskt många fler saker som är helt underbart med att vara gravid. Alla de bra sakerna överväger ju helt klart de dåliga. Går ju inte att beskriva hur det känns att få bära och känna sitt barn i magen varje dag. Men sedan så måste man ju faktiskt inte älska att vara gravid, det betyder ju inte att man inte skulle älska sitt barn eller älska det mindre. Med tanke på alla hormoner och allt som förändras i ens kropp på så kort tid så förstår jag de som inte alltid gillar att vara gravid. Jag har dock haft turen att må oförskämt bra rent fysikt näst intill hela tiden. Hormonerna ställer ju till det ibland, men det är väl sånt man får ta? :) Jag njuter så länge detta varar, trots att de finns nackdelar så älskar jag att vara gravid! :)

Både igår och idag har jag varit barnvakt till världens två sötaste barn, dom är så snälla och goa trots att dom har sin mamma på sjukhuset! Hoppas verkligen allt blir bra snart så hon får komma hem! Nu ska jag invänta tommy så vi kan äta middag, har käkat bullar med vaniljkräm och mjölk så klarar mig utan mat ett tag till iaf :P Känns förresten inte ens som fredag idag?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0