Gravid för alltid??

Vart är min bebis? Fan har bara gått 3 ynka dagar från beräknat förlossningsdatum, känns mer som 30 dagar! Man borde ju egentligen räkna med ett datum två veckor efter BF, men man är ju så koncentrerad på "sitt" datum så varje timme efter det datumet känns ju som en evighet och en riktig besvikelse! Även fast jag är väldigt medveten om att det är normalt och inte räknas som överburen fören efter v.42+0 så kan jag inte låta bli att bli så neggo.. 

Har blivit helt övertygad om att denna bebis inte kommer vilja komma ut av sig själv, jag kommer få bli igångsatt! Det skrämmer mig lite faktiskt, eftersom de flesta förlossningarna som blir igångsatta blir väldigt mycket värre. Läste ett forum nyss där en tjej hade gått 34(!!!!!!) dagar över tiden, för hennes bebis mådde så bra där inne och det ansågs inte nödvändigt att sätta igång henne då.. helt sjukt ju!! Jag har iofs sagt heeela tiden att jag tror att h*n kommer födas den 8 september (eftersom det var det datumet vi hade innan vi gjorde ul), det är på onsdag. Det är mitt sista hopp, annats vet jag att jag kommer bli överburen och sedan bli igångsatt. Det är riktigt svårt att vara positiv, så sorry.. haha :)

Detta är som ni märker allt som kretsar i mitt huvud just nu, och så kommer det förmodligen vara till den stoooora dagen är här. Nä nu ska jag dammsuga och städa toan (om jag orkar;)

Kommentarer
Postat av: Anonym

och efter dagen D så är de bara bebisen, du o tommy i eran lilla bubbla och dagarna går så fort :)

2010-09-07 @ 09:10:01
URL: http://ninniii.blogg.se/
Postat av: sanna

Att bli igångsatt är ju så himla individuellt. Jag trodde inte att jag skulle bli det, men eftersom ena hinnan gått sönder och det började komma fostervatten några dagar innan BF så valde de att sätta igång mig 2 dagar efter BF eftersom det var infektionsgift då vattnet börjat gå. Men för mig var det ingen fara alls. Visst var det skillnad på de verkar man hade innan och på de verkar man fick efter igångsättningen, men allt gick så himla snabbt och det var skönt på ett sätt. Men sådär fruktans fruktan ont gjorde det inte, inte tror jag att det var värre än att ha "normala" verkar, bara att de blir mer koncentrerade.



Lycka till nu, och var inte rädd för att bli igångsatt - det finns alltid de som ska skrämma upp en innan, försök bara att tänka på hur jävla ballt det kommer att bli!! :D



Kram

2010-09-08 @ 22:27:23
URL: http://sannaxel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0