Snart ligger vi i hålet..

Jag tror att efter att jag har fått barn har jag blivit en mer nojig och rädd person rent allmänt för massor av hemska saker som kan hända. Inte bara det att melvin kan bli sjuk och smittad av massa snoriga barn som springer runt på coop när man är och handlar. Utan för massor av andra saker. Jag har till exempel bott i Malmberget i princip hela mitt liv och jag har kännt sprängningarna från gruvan varje dag och aldrig känt rädsla. Men nu är jag rädd! Fan hela huset skakar och jag tycker det är jätte obehagligt, jag har en känsla av att nånting kommer gå snett snart och vi kommer ligga i gropen! Jätte obehagligt är det, gillar det inte för fem öre. Förut brydde jag mig aldrig om det! Alla dessa sättningar som har varit på senaste tiden också gör mig orolig. Vi har fått sprickor i väggarna, det hade vi iofs också i vårat hus när jag bodde på trädgårdsvägen, men då sket jag ju i det. Varje spräningning hugger alltid till och man blir rädd när allting skakar, är jag fjantig nu??

Jag är mkt mer rädd när jag åker bil, jag är orolig för tommy när han jobbar underjord och för elin och emelie när dom reser. Det finns så mycket mer sånt som gör mig nojjig nu än vad det gjorde förut, då var jag nästan aldrig orolig.  Det är som att man ser alla faror i allting och tänker så mycket längre när man har blivit mamma, någon som håller med? eller är det bara jag?

Kommentarer
Postat av: Anonym

nej fan, man blir ju KNÄPP. man får prata med sig själv hela tiden som någon annan dåre "det Är ingen fara". Men se det såhär, om ni ramlar ner i gropen gör ni ju iaf det Hela familjen och då vet ni ju inte av att sakna varandra :) så Snor på coop kan nästan vara jobbigare!

2011-02-12 @ 11:23:29
URL: http://ninniii.blogg.se/
Postat av: ewa karlsson - mamma till Noel

haha okej : )

Jo han är ju söt min lilla kille, söt som socker:D Melvin är ju också så söt, o vilket hår :D Hur gammal är han nu?

Ohja, har också blivit nojjig o tänker på allt farligt sen jag fick noel. Min karl jobbar också under jord och ja kan så klart sitta o tänka ibland att de ska rasa osv...Hemska tanke!

Oså ska vi ju snart utomlands o så klart är ja ju nojjigare än förut när det gäller o flyga, rädd att vi ska störta osv...

2011-02-15 @ 08:24:51
URL: http://ewakarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0