Stort frågetecken

Jag har sådan besutsångest! Det håller mig vaken när jag ska sova, det gnager och hjärnan funderar som aldrig förr! Ska jag börja plugga eller jobba? Eftersom jag inte har något jobb att gå tillbaks till när jag inte ska vara mammaledig nåmer så är det ju ett bra tillfälle till att börja plugga. Men samtidigt har jag inte bara mig själv att tänka på. Jag kommer ju bli en fattig student i tre år. Tommy ska dessutom byta jobb nästa månad, vilket innebär att han inte har fast jobb nåmer. Inte för att ett fast jobb ger en mer trygghet, man kan ju bli uppsagd när som helst. Hur som helst så tror jag ju inte att tommy skulle behöva gå utan jobb speciellt länge, med bra kontakter kommer man ganska långt.

Men har jag då lusten, orken, disciplinen och framförallt motivationen till att börja plugga? Då blir det ju självklart på distans. Är ju sjuksköterska jag vill bli, bestämde mig för det för typ 2 år sedan. Så jag är glad att jag inte hoppade på en utbildning efter gymnasiet för då hade jag utbildat mig till socionom, vilket jag inte vill bli idag! Börjar jag istället jobba får vi ju betydligt mer pengar i kassan, då är jag dock rädd för att jag aldrig kommer börja plugga. GAH, det är så svårt!! Har ju ett tag kvar att fundera för distansutbildningarna börjar ju bara på vårterminen, alltså nästa år i januari. Men det stör mig redan nu att jag inte vet hur jag vill göra, är så kluven!

Där fick ni ta del av mina intressanta funderingar, nu ska jag stoppa på en tvättmaskin och röja undan här :)

Kommentarer
Postat av: Petra

Tips är ju att börja plugga efter mammaledigheten :) Folk som gjort det rekommenderar det starkt! Och som du säger, du kanske annars aldrig börjar plugga... tänk på att barn är billigast när dom är små, ju äldre dom blir, desto dyrare blir dom! så det kanske är bättre att ta fattig-smällen nu och bli det du önskat. När skoter, snowboard och hockeyutrustning ska inhandlas, blir det mer knapert för er :) Hoppas du kommer fram till någe bra beslut!

2011-01-24 @ 13:34:49
Postat av: Lina

Hej, det här med att vänta var ju mer frustrerande än jag trodde. Du höll då verkligen skenet uppe bra=) hehe.. Hoppas du och Melvin hittar förbi kos och hälsar på när jag får min!

2011-01-25 @ 23:35:19
URL: http://nystromlina.blogg.se/
Postat av: Jakke

Hej Sara :) Jag forstar att du ar kluven men Tommy kanske har hunnit fa fast jobb innan jan nasta ar?? Jag tycker du ska borja plugga.. annars kanske dina drommar aldrig blir av?? Kanske ploppar ut nagra syskon till Melvin sa smaningom;) sa go for it och ta fattig smallen nu. Den kommer komma hur som helst!! Ni fixar det :)

2011-01-27 @ 05:33:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0