Här går det undan..

Tänk att der redan är maj månad, helt sjukt. Fattar inte vart tiden försvinner, har varit mammaledig i 7½ månad nu. Vill aldrig börja lämna melvin på dagis känns det som, det här mamma livet är ju över alla förväntningar! Från ingenstans har även Melvin börjat ta nappflaska, började med att han drack vatten ur flaskan och nu efter att ha provat olika vällingsorter, ersättningar, olika nappar och flaskor så gick det tillslut med färdigblandad välling och nu tar han även pulver välling!! :) Så skönt! Detta innebär att jag kan sluta med amningen med ett gott samvete. Som det varit typ den senaste månaden har han bara ammats 2 ggr per dygn, vilket har varit ganska skönt. Men nu känner jag att amningen har gjort sitt, även fast det säkert kommer komma stunder då man kommer sakna det. Melvin blir också bara större och större och är snart inte en bebis längre i mina ögon och tissen är inte så intressant nåmer förutom på natten/morgonen. Men välling i sängen kan ju vara minst lika mysigt det. 

Som sagt går allt i rasande fart och Melvin har tagit sina första krypsteg, han försöker komma bort från golvet och har insett att det finns mer att se och utforska om man kommer sig högre upp. Vilket inte gillas av mammsen, går för fort! Lär bli mer bulor och blåmärken framöver om det ska fortsätta såhär. Påtal om bulor har hans bula han fick idag blivit mkt mindre och inte alls lika blå. Han har varit som vanligt idag med sitt glada humör, otrolig lättnad!

Blev en liten promenad idag till gudmor Emelie där jag blev bjuden på lax, alltid lika uppstattat att bli bjuden på mat. Guld värt! Känns lite pensionärsvarning när jag tycker big brother borde sändas tidigare om kvällarna, fan 22-23 tycker jag är för sent, haha är ju jobbigt att hålla sig vaken. Men vad gör man inte, går ju inte att missa ;) Så nu inväntar jag bara bb sen är det godnatt, som vanligt! :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur töntigt de än är så älskar jag marios hjälm. Han blir vildare och vildare varje dag och slår lilla huvudet som mamma är så rädd om i allt och från alla håll och kanter, och alla dessa ikea möbler är ju tokvassa i hörn och kanter :-) vad skönt med flaskan, att den funkar:-) vi syns i morgon!

2011-05-03 @ 23:45:14
URL: http://ninniii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0